2 Ιουνίου 2012

Βασιλεῦ οὐράνιε Παράκλητε....Κυριακή της Πεντηκοστής.


Κατεβάστε τη νἐα σχετική εκπομπή ΕΔΩ




ερομόναχος μβρόσιος Λαυριώτης - Λόγος ες τν γίαν Πεντηκοστή
Πάντα χορηγε τ Πνεμα τ γιον· βρύει προφητείας, ερέας τελειο, γραμμάτους σοφίαν δίδαξεν, λιες θεολόγους νέδειξεν. λον συγκροτε τν θεσμν τς κκλησίας. μοούσιε κα μόθρονε, τ Πατρ κα τ Υἱῷ, Παράκλητε, δόξα σοι.
Μ τος λόγους ατούς, ερς μνογράφος, συνοπτικ λλ παραστατικά, πομιμνήσκει κα πογραμμίζει, γαπητο ν Χριστ πατέρες κα δελφοί, τν θεολογίαν κα πίστιν τς γίας μν κκλησίας τν σχετικν μ τ τρίτον πρόσωπον τς Παναγίας Τριάδος, τ γιον Πνεμα.
Ατν κριβς τν πίστιν θέλησεν μήτηρ μν κκλησία ν διατρανώσει κα ν προβάλει ρίζοντας τν σημερινν μέραν, ς μέραν φιερωμένην ες τ Πανάγιον Πνεμα. Βεβαίως, ορτ τς Πεντηκοστς κα το γίου Πνεύματος ποτελον οσιαστικς μίαν συνεχ κα νιαίαν ορτήν, καθότι κα κατ τς δύο ταύτας εσήμους ορτς τιμμεν κα πανηγυρίζομεν τ Πανάγιον Πνεμα κα συγχρόνως τν Πανάγιον Τριαδικν Θεόν.
Δέν εναι βεβαίως, δυνατόν, ες τ πλαίσια τς παρούσης παναγύρεως, ν ναλύσωμεν λεπτομερς τν διδασκαλίαν κα θεολογίαν τς κκλησίας τν σχετικν μ τν θεότητα το Παναγίου Πνεύματος, διότι τ μυστήριον τς θεότητος εναι «κατάληπτον κα πειρον» κατ τν γιον Γρηγόριον τν Θεολόγον, πολλ μλλον τι τ χρονικ ρια εναι, μφανς στενά.
Ο Πατέρες τς κκλησίας διεξοδικς θεολόγησαν περ το Παναγίου Πνεύματος κα καλν εναι μες ο χριστιανο ν μελετμεν τος θεοπνεύστους λόγους τν γίων Πατέρων, γι ν κατανοήσωμεν, στω κα μερικς, τ περ Ατο.
μως, πως κάθε ορτ τσι κα ορτ το γίου Πνεύματος χει ς σκοπν ν προβάλλει μερικς θεολογικς λήθειες κα ν νισχύσει τν πίστη τν Χριστιανν.
παροσα ορτ σκοπν χει ν τονίσει τ γεγονς τς πιδημίας-παρουσίας το γίου Πνεύματος στ ζω τς κκλησίας, τς ποίας «λον συγκροτε τν θεσμόν».
Στοχεύει ν καταδείξει τν σημασίαν Ατο γι τν κάθε πιστό, ποος μ τ γιον Βάπτισμα γινε δοχεον το Παναγίου Πνεύματος, κα μέλος το Σώματος το Χριστο κα πέκτησεν τν χάριν τς θείας υοθεσίας. τσι Παράκλητος ργάζεται στν κάθε πιστ προσωπικς τ μυστήριο τς ν Χριστ σωτηρίας.
ορτ το γίου Πνεύματος δηλώνει τν παρουσία Του μέσα στν κκλησία. ,τι συντελεται κα τελεσιουργεται μέσα στν κκλησία ρχίζει μ τν μέρα τς Πεντηκοστς, τν γενέθλιον μέραν τς κκλησίας, κα πραγματοποιεται μ τν μυστικ παρουσία το γίου Πνεύμάτος.
κενο, πο πιθυμομε ν πενθυμίσουμε κα ν πογραμμίσουμε εναι σημασία πο χει δι τν κκλησίαν κα δι τν κάθε πιστ παρουσία το γίου Πνεύματος στν καθημερινή του ζωή.
Ο Πατέρες τς κκλησίας μς διδάσκουν τι σκοπς τς ζως κάστου πιστο εναι πόκτησις το γίου Πνεύματος, Θέωσις. πόκτησις τς χάριτος Ατς δν πραγματοποιεται μ τν τήρησιν μερικν ντολν. χάρις ποκτται μ τν ργασία πασν τν θείων ντολν κα κυρίως, μ τν θείαν συναντίληψιν κα ρωγήν.
γιος Συμεών, Νέος Θεολόγος, διδάσκει τι κενος ποος γαπ τν Θεν κα φυλάσσει τς ντολς Του, νδύεται τν χάριν το γίου Πνεύματος κα περιβάλλεται π τν σωστικ νέργειά Του.
Μόνον Χάρις το γίου Πνεύματος κάμνει τν νθρωπον ν περιφρονε τ πίγεια κα ν προσβλέπει κα πιποθε τ πουράνια.
Δι το γίου Πνεύματος, γράφει Μ. Βασίλειος, συντελεται νοδός μας στ Βασιλεία το Θεο, πάνοδος στ θεία υοθεσία κα δυνατότητα ν γίνουμε κοινωνο τς χάριτος το Χριστο, ν μετάσχουμε τς δόξης το Θεο κα ν πολαύσουμε π τν Θε κάθε ελογίας.
Συμπερασματικά, μπορομε ν μολογήσουμε τι τ γιον Πνεμα εναι πηγ το γιασμο κα κάθε ελογίας κα χάριτος ντς τς κκλησίας.
Εναι ζωογόνος ρχ το μυστικο σώματος το Χριστο, πο εναι κκλησία. Μ τν χάρι το Παναγίου Πνεύματος συγκροτεται λος θεσμς τς κκλησίας, τελειονται ο ερατικοί της βαθμο κα τ σωστικ της μυστήρια, μοιράζονται ο διακονίες κα τ πνευματικά της λειτουργήματα. Τ Πνεμα το Θεο εναι λήθεια τς κκλησίας.
Στ χάρη το γίου Πνεύματος συνέχονται κα ζωογονονται τ σύμπαντα.
Γι᾿ Εχομαι ες λους χρόνια πολλ κα Χάρις το Κυρίου εη μετ πάντων μν.
ατ ν κατανύξει ς παναλάβουμε τν ραίαν κετήριον προσευχήν.
Βασιλε οράνιε Παράκλητε, τ Πνεμα τς ληθείας πανταχο παρν κα τ πάντα πληρν, θησαυρς τν γαθν κα ζως χορηγς λθ κα σκήνωσον ν μν κα καθάρισον μς π πάσης κηλδος κα σσον γαθ τς ψυχς μν. μήν. Γένοιτο.
Αγία Τριάδα:Ανδρέϊ Ρουμπλιοφ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου