17 Απριλίου 2012

Ο ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (4)....Άλλα προσόντα που συντελούν στην καλή ψαλμωδία .



            

Συνεχίζουμε την σειρά αναφορών στον Ιεροψάλτη και το έργο του που έχουμε ξεκινήσει πριν από το Πάσχα με την βοήθεια του βιβλίου του Δ.Γ.Παναγιωτόπουλου''Θεωρία και πράξη της Β.Εκκ.Μουσικής''    

Η στάση του σώματος , πρέπει να είναι ευθυτενής χωρίς να κλίνει αριστερά και δεξιά, ο λαιμός θα πρέπει να είναι ελεύθερος, το στήθος προτεταμένο λίγο εμπρός και η κεφαλή ακίνητη. ... ( ..παντός είδους μορφασμοί ... απαγορεύονται ...)..τον πρωτοψάλτη Κων/νο Βυζάντιο τον θαύμαζαν διότι έψαλλε ακίνητος και μόνο τα χείλη κινούσε. Το στόμα δεν θα πρέπει να ανοίγει πολύ αλλά όσο το πλάτος του αντίχειρά μας και το σχήμα ελλειψοειδές  (ο)... στην σημερινή εποχή έχει εμπλακεί και η ορθοφωνία στις μουσικές σπουδές και εκεί γίνεται ποιο συντονισμένη δουλειά επάνω στο πως θα πρέπει να προφέρονται τα φωνήεντα. Υπάρχουν όμως και κει σχολές με διαφορετικές απόψεις.      

 

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.